Αναμφίβολα, πρόκειται για μια θετική εξέλιξη που
υποστηρίζει το κοινωνικό αίτημα για διάσωση του υγροβιότοπου ως φυσικής
κληρονομιάς. Έρχεται δε σε συνέχεια της δημόσιας παρέμβασής μας (27 Ιανουαρίου
2021 και όχι της 19ης Φεβρουαρίου όπως λανθασμένα γράφτηκε στο
δελτίο Τύπου) στην οποία επισημαίναμε προς όλο το δημοτικό συμβούλιο τον
κίνδυνο να χαθεί δημοτική περιουσία και κατά συνέπεια να ανοίξει ακόμη περισσότερο
η όρεξη όσων ιδιωτών ονειρεύονται ακόμη και την αποξήρανση του υγροβιότοπου και
μετατροπή του σε οικόπεδα.
Πράγματι, στην α’ ζώνη (πυρήνας) ο δήμος ως
διάδοχος του δήμου Νέας Αρτάκης, έχει από την οριστική διανομή του αγροκτήματος
Βατώντα τα κληροτεμάχια 1889 και 1890, τα οποία εκτείνονται και στην β’ ζώνη
προστασίας όπως την καθόρισε η Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) του Προεδρικού
Διατάγματος του 1989.
Το κληροτεμάχιο 1889 εκτείνεται και στον
αρχαιολογικό χώρο της Γλύφας, ενώ το 1890 στον αρχαιολογικό χώρο της Βάρκας,
χώρων που μαζί με τον Μπαϊράμ Αγά οριοθετήθηκαν ως ενιαίοι το 2019 (ΦΕΚ τχ. Δ’
79/27.02.2019).
Στην α’ ζώνη περιουσία του Δήμου από τη διανομή
Βατώντα είναι και το κληροτεμάχιο 1887 (περιοχή Αρμύρα – προς τη θάλασσα) για
το οποίο ΔΕΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ εάν κατατέθηκαν τα σχετικά στοιχεία στο Γραφείο
Κτηματογράφησης Ν. Αρτάκης.
Επίσης, δεν διευκρινίζεται εάν
δηλώθηκαν τα υπόλοιπα κληροτεμάχια ιδιοκτησίας του δήμου στη β’ ζώνη προστασίας
(στον Μπαϊράμ Αγά) για τα οποία κατά καιρούς ο καλλικρατικός δήμος Χαλκιδέων
(από το 2010) διενεργεί δημοπρασίες εκμίσθωσής τους.
Δεν έχει απαντηθεί ακόμη από τις συναρμόδιες
υπηρεσίες, και δη τον Δήμο Χαλκιδέων, τι θα γίνει με το υπόλοιπο τμήμα του
πυρήνα το οποίο είναι απαραίτητο για την ύπαρξη του υγροβιότοπου, τμήματα του
οποίου τα τελευταία 30 χρόνια, έχουν καεί, εκχερσωθεί, καταπατηθεί.
Γνωρίζουμε ότι η διαδικασία
της κτηματογράφησης είναι μια πολύ σύνθετη διαδικασία με παρά πολλά στάδια για την ολοκλήρωση και την ορθή
αποτύπωση δημοσίων και ιδιωτικών κτημάτων.
Ωστόσο, οι δήμοι όπως και
άλλοι φορείς δημοσίου συμφέροντος έχουν υποχρέωση να κινητοποιούν όλες τις
δυνάμεις τους ώστε να υπερασπίζονται την περιουσία των δημοτών και έμπρακτα να
ενδιαφέρονται για αυτήν.
Η μετατροπή της υπόθεσης της προστασίας του
Κολοβρέχτη, κρίσιμου για το οικολογικό παρόν και μέλλον, σε αντικείμενο
παραταξιακής αντιπαράθεσης, ωφελεί περισσότερο μια επικοινωνιακή διαχείριση του
θέματος, στην οποία ως πρωτοβουλία πολιτών δεν θα συμμετέχουμε.
Όταν η πολιτική, ως δημοκρατική διαχείριση
κοινών αγαθών όπως το νερό, το έδαφος, η θάλασσα, υποβιβάζεται σε επικοινωνία,
οι πολίτες απομακρύνονται. Δεν
συμμετέχουν και αναθέτουν την τύχη των κοινών υποθέσεων σε άλλους, πολλές φορές
χωρίς τη στοιχειώδη λογοδοσία.
Μετά την θετική κίνηση
του Δήμου, αναμένουμε απαντήσεις από τους συναρμόδιους φορείς για το τι θα
γίνει με το υπόλοιπο κομμάτι της α’ ζώνης. Κρίνεται
απαραίτητο οι συναρμόδιες υπηρεσίες (Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Χαλκιδέων,
Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου ν. Εύβοιας, υπηρεσίες παλιάς νομαρχίας – νυν
Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και όποιες άλλες συναρμόδιες) να συνεννοηθούν άμεσα
ώστε να αποσαφηνιστεί το ιδιοκτησιακό. Όπως πληροφορηθήκαμε οι υπηρεσίες
βρίσκονται σε επικοινωνία μεταξύ τους, επικοινωνία η οποία χρειάζεται να
πυκνώσει και να παράξει αποτέλεσμα υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.
Στην παραπάνω κατεύθυνση αναμένουμε και
πρωτοβουλίες ώστε επιτέλους να εφαρμοστεί το Προεδρικό Διάταγμα του 1989, να
αντιμετωπιστούν οι πηγές ρύπανσης, από την στιγμή που προχωρήσει και η ειδική
περιβαλλοντική μελέτη την οποία ενέκρινε το 2019 το Περιφερειακό Συμβούλιο
Στερεάς Ελλάδας και ήδη καθυστερεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου